Breaking

Friday

Suami Rogol, Isteri Dera

Oleh Sarah Zulkifli dan Ahmad Tajol Ansar Ibrahim

KUALA LUMPUR: Bukan setakat penyangkut baju dan rotan bulu ayam, malah dia turut dilibas menggunakan permainan kuda kayu serta kaca hingga mengakibatkannya cedera serius pada beberapa bahagian badan.

Lebih menyayat hati, pembantu rumah berusia 19 tahun itu bukan saja didera seperti binatang sejak mula bekerja di rumah majikan wanitanya di Batu Caves di sini, tetapi turut dirogol si suami.

Harian Metro difahamkan, amah terbabit diugut bunuh jika cuba melarikan diri atau memaklumkan kepada pihak berkuasa berhubung penderaannya.

Mangsa yang berasal dari Sabah dan mula bekerja di rumah pasangan itu sejak Oktober 2007 mendakwa didera menggunakan pelbagai objek keras dan tajam selain dipaksa melakukan seks oral oleh suami majikan.

Bagaimanapun, mangsa diselamatkan jirannya sebelum ditemani untuk membuat laporan di Balai Polis Sri Murni, Selayang, dekat sini, kira-kira jam 1.40 tengah hari semalam.

Menurut sumber polis, dalam aduannya mangsa mendakwa dirogol suami majikannya enam kali, manakala sepanjang ketiadaan isterinya, si suami memaksa pembantu rumah itu melakukan seks oral.

“Menyedari perbuatan sumbang suaminya, wanita itu berang lalu menumbuk dan menendang mangsa di beberapa bahagian badan termasuk perut.

“Mangsa yang ketakutan kemudian merancang mendedahkan penderaan terhadapnya, tetapi sebaik memikirkan keselamatan adiknya berusia 18 tahun yang tinggal bersama, dia membatalkan niat itu,” katanya.

Amah berambut pendek dan bertubuh kecil itu diiring anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) kira-kira jam 3 petang bagi menjalani pemeriksaan.

Dia mengalami trauma serius dan hanya meraung ketika dibawa masuk ke bahagian kecemasan HKL selain berulang kali mengungkapkan ‘mama, mama’ sambil menangis tersedu-sedu.

Sehingga malam tadi, beberapa pakar dipanggil bagi membantu menenangkan mangsa termasuk kaunseling selain menjalani beberapa siri ujian X-Ray pada seluruh tubuhnya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner II Ku Chin Wah, berkata berdasarkan siasatan awal, polis percaya majikan terbabit mula mendera pembantu rumah itu selepas mengetahui perbuatan sumbang suaminya itu.

“Kami percaya dia (pembantu rumah) didera selepas wanita terbabit mengetahui kegiatan suaminya yang merogol mangsa,” katanya ketika sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, semalam.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment

Anda mempunyai sesuatu untuk saya. Sila nyatakan komen membina anda agar ianya bermanfaat untuk kita semua. Terima kasih.