Breaking

Wednesday

Maid Pulang Ke Indonesia

Bagi kes maid pulang ke Indonesia dan sewaktu tempoh pulang terus atau pulang bercuti tersebut permit kerjanya telah tamat, maka, anda akan rugi. 

Sekiranya anda berhasrat untuk menyambung kontrak maid, maka, lakukan proses renewal permit sebelum mereka pulang ke Indonesia. Ini adalah untuk mengelakkan anda dari melakukan proses pengambilan maid bermula dari langkah 1. Ya! Anda kena bermula dari langkah 1 iaitu melakukan proses Calling Visa untuk "bekas" maid anda.

Rugi memang rugi, kerana anda kena berurusan dengan agensi di Indonesia. Banyak prosesnya, hantar Calling Visa ke sana, tunggu pula maid melakukan medical check-up. Selepas lulus, ada pula urusan di pejabat kedutaan di sana. Selepas semua selesai, barulah maid boleh masuk. Lecehkan? Jadi lakukan urusan renewal permit sebelum mereka pulang ke Indonesia.

Saya ada terbaca melalui satu laman facebook yang menawarkan khidmat membawa masuk semula "bekas" maid anda. Tak sempat pula saya bertanyakan kepada pemilik facebook berkenaan. Kalau nak tahu caranya, mungkin takkan dikongsikan oleh beliau. :) Kalau saya terjumpa balik laman facebook tersebut, saya akan kongsikan dengan anda di blog ini. "Berkhidmat Untuk Masyarakat", macam poyo je aku ni.

Itu saja pesanan dari saya. Sama-samalah kita berkongsi pendapat dan pengalaman di sini.
________________________________________________________
Tercari-cari maklumat mengenai pembantu rumah. Dapatkan maklumat lengkap Panduan Pengambilan Pembantu Rumah.

No comments:

Post a Comment

Anda mempunyai sesuatu untuk saya. Sila nyatakan komen membina anda agar ianya bermanfaat untuk kita semua. Terima kasih.