Breaking

Wednesday

Maid Agency | Deposit Rendah RM500

Terdapat banyak maid agency di luar sana cuma kita mungkin agak was-was mengenai perkhidmatan yang mereka tawarkan. Beberapa perkara yang perlu anda ambilkira sewaktu sesi perbincangan dengan syarikat pembekal pembantu rumah adalah :
  • Berkenaan deposit. Dapatkan agensi yang meminta deposit rendah dari pelanggan agar mudah mereka memulangkan deposit sekiranya berlaku perlanggaran perjanjian antara anda dan agensi. Perjanjian di sini ialah dari segi tempoh menunggu pembantu rumah tiba ke tangan anda. Jika deposit rendah mereka mudah memulangkan deposit TETAPI jika depositnya tinggi tentu agak sukar sekali mendapatkan apa yang telah kita bayar
  • Berkenaan penggantian. Dapatkan perjanjian hitam-putih tentang tempoh penggantian pembantu rumah dalam kes-kes pembantu rumah lari, sakit yang berpanjangan atau kualiti kerja pembantu rumah yang teruk.
Berikut adalah beberapa syarikat maid agency yang menyediakan perkhidmatan membawa masuk pembantu rumah. Sepertimana yang saya katakan terdapat banyak laman web syarikat pembantu rumah tetapi 2 syarikat dibawah memberikan jaminan pembayaran deposit sebanyak RM500 dan baki bayaran hanya dibuat setelah pembantu rumah tiba. 

maid agency deposit rendah

AP E-Job Sdn Bhd

Address
No 56-3, Jalan OP 1/5,
Off Jalan Puchong,
Pusat Perdagangan One Puchong,
47160 Puchong, Selangor. Malaysia

Tel: 1300 88 2728, 03-8075 7757
Fax: 03 8076 8248 or
Email us at maids.ejob@yds.com.my
Email address for staff comments at helpdesk@maidsmalaysia.com

_______________________________________________________


maid agency deposit rendah

"We don’t want to use the employer’s money to fund us but we will fund for all the payments and expenses. We are the only maid agency in town that could provide you such convenience – that’s why we pride ourselves in being YOUR MOST TRUSTED MAID AGENCY."


Agensi Pekerjaan YDS Sdn Bhd (933679-V)
JTK: 2405 IMM. 101/HQ-J/857/4- 833

Address
No 33-3, Jalan PJU 5/20E,
The Strand Kota Damansara,
47810, Petaling Jaya, Selangor.

Tel: 1300 88 9322
Main Line: 03 6142 9322
Fax Line: 03 6143 1923
Email: helpdesk@ydsmaidagency.com.my


_______________________________________________________

Semoga apa yang diperkatakan di laman web mereka berkenaan deposit RM500 yang perlu dibayar sehinggalah ketibaan pembantu rumah itu dikotakan oleh maid agency yang berkenaan. Sila kongsikan pengalaman anda apabila berurusan dengan agensi tersebut.

6 comments:

  1. dari pengalaman saya mcm2 perangai agen dengan pembantu rumah nie...

    ReplyDelete
  2. dari pengalaman saya pula syarikat agency berdaftar kurang bermasalah. Bukan takde masalah tapi banyak kurangnya berbanding dengan pengalaman saya berurusan dengan ejen freelance. Sampai sekarang pun ejen freelance masih berhutang dengan saya.

    ReplyDelete
  3. Dari pengalaman saya dengan agensi di atas, e-job tidak menepati janji. Katanya maid akan sampai 20 hari jika medical & passport ready, tetapi sudah hampir 2 bulan, bayang pun tak nampak. Rugi me duit saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah nak dpt maid skrg ni. Itu yg ramai nak ambil cara illegal dgn bawa masuk sebagai pelancong. Setidak-tidaknya majikan dpt maid bila serah bayaran penuh. Dalam kes puan boleh tak duit deposit rm500 dipulangkan?

      Delete
  4. "Having a maid might sound like a luxury to some,but for heavy reading workers, especially ringed couples with kids, it would be requisite
    ." maid agency

    ReplyDelete
  5. Moreover, a professional maid will perform her duty better than the one you employee. This is because when someone is selected for the service by the organization, they are given proper trainings and courses to help them perform their job properly. Maid Service

    ReplyDelete

Anda mempunyai sesuatu untuk saya. Sila nyatakan komen membina anda agar ianya bermanfaat untuk kita semua. Terima kasih.